Zo zorg je voor een hogere click through rate

Als moderne ondernemer weet je natuurlijk hoe belangrijk het is om een goede website te hebben. Veel potentiële klanten zoeken namelijk online, en een professionele website kan ervoor zorgen dat je meer nieuwe klanten binnenhaalt. Maar met alleen een professionele website ben je er nog niet. Die website moet namelijk wel gevonden kunnen worden, en daarvoor ben je online advertenties nodig. Met deze advertenties kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat mensen direct jouw website vinden, wanneer ze op zoek zijn naar een gespecialiseerd bedrijf. Maar hoe maak je een goede online advertentie? En hoe zorg je voor een goede click through rate? Oftewel, hoe zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen op jouw advertentie klikken en jouw website te zien krijgen? In dit artikel staan de drie beste tips voor een goede online advertentie. En maak je vooral niet te veel zorgen! Je hoeft het namelijk niet allemaal alleen te doen.. Kijk bijvoorbeeld op https://www.doublesmart.nl/google-ads-uitbesteden/ voor professionele hulp.

Gebruik de juiste woorden

Dit klinkt misschien als een hele simpele tip, maar toch slaan veel bedrijven hier de plank finaal mis. Het is namelijk belangrijk om woorden te gebruiken die de klant zelf ook gebruikt. Ben jij bijvoorbeeld een bakker, en verkoop je de lekkerste taarten? Gebruik dan specifieke woorden zoals: slagroomtaart, bakkerij en verjaardagstaart. Er zijn veel bakkers die moeilijke woorden gebruiken zoals ‘patisserie’ en ‘gepersonaliseerde verjaardagstaart’. Maar potentiële klanten zoeken veel specifieker. Denk maar eens goed na, welke woorden typ jij in bij online zoekmachines? Zorg ervoor dat je deze specifieke woorden gebruikt in je advertentie, en maak het dus vooral niet te moeilijk!

Gebruik een afbeelding of video

Mensen zijn visueel ingesteld, en dat betekent dat ze snel te verleiden zijn bij het zien van een mooie afbeelding of foto. Het is slim om hierop in te spelen, door mooie afbeeldingen te gebruiken in je marketingstrategie. Heb jij een bedrijf dat producten verkoopt? Zorg voor prachtige productfotografie. Levert jouw bedrijf diensten in plaats van producten? Zorg dan voor mooie foto’s van jou en je collega’s. Visuele advertenties zorgen ervoor dat de klant direct een band opbouwt met jou of je product. De klant zal hierdoor sneller doorklikken naar jouw website, bijvoorbeeld om meer informatie te krijgen of om te bestellen!

Richt je op de juiste doelgroep

Om nog even terug te keren naar het voorbeeld van de bakker: niet iedereen heeft interesse in een verjaardagstaart. Om de click through rate van jouw advertenties te vergroten is het belangrijk om je specifiek te richten op de doelgroep die wel behoefte heeft aan een lekkere slagroomtaart. Twijfel je over jouw doelgroep? Of weet je niet goed hoe jij je producten of diensten moet aanprijzen? Kijk dan eens op https://www.doublesmart.nl/google-ads-uitbesteden/.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *