SEO consultant: Verhoog je online vindbaarheid

Voor bedrijven is het tegenwoordig steeds belangrijker om goed gevonden te worden online. Hiermee bedoelen we dat als iemand zoekt op een bepaald product of een bepaalde dienst, dat jij met je website zichtbaar moet zijn in de zoekresultaten van Google om aan leads te komen. Het traject om goed gevonden te worden online, wordt ook wel SEO genoemd. SEO staat in het Nederlands voor zoekmachine optimalisatie. Je kan dit zelf doen of uitbesteden en laten doen door een online marketing partij of een SEO Consultant.

Verschillende factoren

Er zijn ontzettend veel verschillende factoren die ervoor zorgen dat jouw website goed zichtbaar is in de zoekresultaten van Google. Het algoritme van Google bestaat uit meer dan 250 factoren die hiervoor verantwoordelijk zijn. Het is onmogelijk om dit algoritme uit te spelen, al zijn er wel heel veel bekende factoren. Een SEO consultant is op de hoogte van deze factoren en kan dus invloed uitoefenen op het algoritme. In de volgende alinea gaan we in op deze factoren en hoe we deze kunnen onderverdelen in belangrijke pijlers.

Belangrijkste pijlers binnen SEO

De meer dan tweehonderd factoren waar we het in de vorige alinea over hadden, kunnen we onderverdelen in drie belangrijke pijlers: technisch, autoriteit en content. Je zult met SEO nooit goed scoren als er voor de ene pijler minder aandacht is dan voor de ander. Je zult dus echt goed moeten scoren met alle drie de pijlers, anders zul je nooit de mooie posities halen die een SEO consultant je beloofd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *