Online marketing: Bouw goede relaties met je klanten

Behandel uw ontevreden klanten goed en behandel uw tevreden klanten als uw beste vriend. Wanneer klanten ongelukkig zijn, moet u zich inspannen om het probleem op te lossen en hun dag op te fleuren. Stel u voor dat u enthousiast bent over het ontvangen van een product alleen om te beseffen dat de kwaliteit slecht is of het kleiner is dan u had verwacht of de klantenservice het niet goed heeft opgelost. U zal waarschijnlijk gefrustreerd en teleurgesteld zijn. Zo voelt ook uw ontevreden klant zich. Biedt een terugbetaling aan, een klein gratis cadeau of doe wat nodig is om ze weer gelukkig te maken. Omdat een slechte ervaring niet per se de klantrelatie hoeft te ruïneren – vooral als u hard werkt om het te repareren.

Laten we het nu hebben over tevreden klanten. Reageert u op tevreden klanten als ze een bericht achterlaten op social media? De meeste winkeleigenaren niet! Maar dat zouden ze wel moeten doen en dat zou u ook moeten doen. Als dezelfde klant voortdurend bezig is met uw winkel, bouwt u een relatie met hen op. Bedank klanten die positieve recensies schrijven. Reageer op e-mails waarin klanten u vertellen dat ze van het product houden. Door het opbouwen van een relatie met tevreden klanten begint u ze om te zetten in trouwe klanten. Als klanten loyaal worden, zullen ze uiteindelijk meer geld uitgeven aan uw winkel terwijl ze het type klant worden dat uw product voor u op de markt brengt.

Als u geen tijd heeft om dit bij te houden, dan kunt u via https://positivedigits.com/ (een online marketing bureau) de dienst inhuren om bijvoorbeeld uw website, social media kanalen en andere dingen bij te houden. Hierdoor is er iemand die continu kan reageren op uw klanten, zodat al het bovenstaande aan slechte klantervaring en goede klantervaring goed kan aflopen en uw bedrijf succesvol is.