Klantenbinding met beste loyaliteitsprogramma

Het beste loyaliteitsprogramma is een programma waarbij meerdere kanalen ingezet en aangesproken worden. Een loyaliteitsprogramma is bedoeld om klanten binnen te halen en ze aan je bedrijf of merk te binden. Dit levert namelijk veel voordelen op als het gaat om het succes van een bedrijf. Loyale klanten besteden namelijk meer dan andere klanten als zij aankopen doen. Daarnaast keren loyale klanten terug en doen vaak herhaalaankopen. Ze hebben ook een hogere conversiegraad. De data van je klanten is de basis waarmee je het beste loyaliteitsprogramma kunt inzetten.

De basis begint bij de klant

Je brengt allereerst in kaart wie je klanten zijn, zodat je weet met welk klantenprofiel je aan de slag moet. Gedurende het beste loyaliteitsprogramma verzamel je meer informatie van je klanten. Met deze data kun je gepersonaliseerde acties inzetten, je acties in algemene zin verbeteren en je doelgroepen segmenteren. Om een loyaliteitsprogramma echt te laten slagen moet je blijven meten en bijsturen om in te kunnen spelen op de voorkeuren van je klanten. Het beste loyaliteitsprogramma omvat alle activiteiten online en offline die bedoeld zijn voor het binden, boeien en belonen van de klanten.

Hulp van experts

Met hulp van dit bedrijf zet je het beste loyaliteitsprogramma op. Er is een customer loyalty programma voor de consumentenmarkt en een B2B programma voor de zakelijke markt. Door gebruik te maken van meerdere kanalen, heb je het grootste bereik. Bij dit bedrijf zitten alle nodige afdelingen in hetzelfde gebouw, zodat alle nodige expertises voor het beste loyaliteitsprogramma bij elkaar zijn. Bij het inzetten van meerdere kanalen kun je denken aan mails, post en telefonisch contact, maar ook een digitale nieuwsbrief of een verjaardags-email zijn voorbeelden van kanalen die ingezet kunnen worden.