Digital storytelling: waarom moet je dat inzetten?

Storytelling is al jaren een bekend begrip binnen de wereld van marketing. Content wordt namelijk steeds belangrijker, en daarom is het ook van belang dat je een goed verhaal hebt om te vertellen aan jouw klanten. Dat verhaal moet niet alleen bestaan uit simpele feiten, maar moet een echte verhaallijn hebben om jouw klanten en lezers te trekken. Zo dring je bij ze door en wordt juist jouw verhaal langer onthouden. Maar wat is digital storytelling dan precies? En waarom zou je dat moeten inzetten? Je leest het in dit artikel!

Wat is digital storytelling?

Algemene storytelling kennen we inmiddels allemaal wel, maar digital storytelling ligt toch net wat anders. Het woord zegt het natuurlijk al: er wordt gebruik gemaakt van digitale middelen. Je kan hierbij denken aan virtual studio’s, projectoren en digitale experience centers. Al deze middelen helpen om de aandacht te grijpen bij jouw doelgroep en ze te verbazen met jouw verhaal. Of je dit nou schriftelijk doet, met een video of heel anders: het kan allemaal!

De voordelen op een rij

En dan nu de simpele redenen waarom jij ook digital storytelling moet inzetten. De allereerste reden is natuurlijk dat je geld wil gaan verdienen en de sales cyclus wil verkorten. Daarnaast bouw je vertrouwen op met je doelgroep door meer engagement te creëren en ze te betrekken bij jouw verhaal.

Naast dat het geld oplevert scheelt het ook nog eens veel tijd om digital storytelling in te zetten. Zéker als je samenwerkt met een gespecialiseerd bureau, zoals Hyro. Zij bieden een software aan waar je heel gemakkelijk content kan creëren, beheren en delen. Met deze software zorg je voor de beste customer experience en kan je op allerlei plekken gebruik maken van deze software. Bijvoorbeeld op kantoor, onderweg of van elk willekeurig apparaat. Jouw verhaal staat er binnen no-time!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *